Τα tip του άγχους.

Πολλά έχουν ειπωθεί για την διαχείριση του άγχους.

Το άγχος είναι μια κατάσταση στην οποία μπαίνει ο άνθρωπός χωρίς να το πολύ καταλάβει. Λειτουργεί λίγο πολύ σαν τον εθισμό.

Αφήνεις το μυαλό και τις σκέψεις να κυριαρχήσουν  την ύπαρξη σου και έτσι χάνεις τον έλεγχο της κάθε κατάστασης.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τι πανελλήνιες εξετάσεις. Είναι ίσως η ποιο αγχώδης περίοδος στην ζωή ενός εφήβου.  Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε αυτό το άγχος;

Ας σκεφτούμε τα εξής:

  1. Αποδεχόμαστε την κατάσταση. Θα δώσουμε εξετάσεις στο τέλος της σχολικής χρονιά – όπως κάθε χρονιά άλλωστε στα λυκειακά μας χρόνια.
  2. Κατανοούμε πώς αν έχουμε δουλέψει σωστά όλη την χρονιά έχουμε πολύ μεγάλη πιθανότητα για επιτυχία. Αλλιώς αν όχι τότε έχουμε πολύ μικρότερη και αυτό δεν αλλάζει γιατί είναι γεγονός.
  3. Κανένα μοτίβο μαθητή που μας ενθουσίασε αξίζει να το μιμηθούμε η να  συγκριθούμε με αυτό. Κάθε μαθητής είναι ξεχωριστός και εξατομικευμένος.
  4. Θαυμάζουμε  και επιβραβεύβουμε την καλή  μας προσπάθεια. Δεν το παρακάνουμε όμως.
  5. Τις λίγες μέρες πριν τις εξετάσεις προσπαθούμε να ηρεμήσουμε και να χαλαρώσουμε.
  6. Καθ όλη την χρονιά αθλούμαστε , και θρεφόμαστε σωστά.
  7. Κοιμόμαστε σωστά.
  8. Βρίσκουμε καταφύγιο στην οικογένεια και τους φίλους μας, εκείνες τις μικρές στιγμές έξαρσης και πανικού.
  9. Οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι  απλά εξετάσεις

Για να διαχειριστούμε το άγχος θα πρέπει αρχικά να αναγνωρίσουμε και να αποδεχτούμε πώς βρισκόμαστε σε κατάσταση άγχους. Έπειτα αφού αποδεχτούμε την κατάσταση θα πρέπει με μικρά και σταθερά βήματα να την ανατρέψουμε.

Με επιμονή και θέληση όλα είναι δυνατά!

Κείμενο -Επιμέλεια- Στέισυ Λεονδή – Φυσικός